Kedah 1 Chatters Forumer Komuniti!
Sila Login ! Untuk Melihat Kesemua Isi Kandungan Forum!
Seperti Download, Mp3,Movie! TQ

Register Cuma 1 Minit Dan Anda Enjoy Forever!
Kedah 1 Chatters Forumer Komuniti!

Lebih Skandal Dari Biasa
 
PortalPortal  HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  RegisterRegister  Log in  
Latest topics
» Aksi Permain Bola Yg paling Aku suka ~
Thu Sep 02, 2010 1:45 am by ____am____

» Selamat Berpuasa Semua
Tue Aug 24, 2010 6:08 pm by ____am____

» Sultan Brunei Ceraikan Azrinaz
Thu Jun 17, 2010 5:11 pm by ____am____

» SATRIA CLUB !!
Wed Jun 09, 2010 4:57 am by ___ari3l___

» Crazy asian rider wow people on the street
Fri Mar 26, 2010 2:18 pm by ____am____

» Gambar Baikk..Punya
Fri Mar 26, 2010 2:16 pm by ____am____

» (GAMBAR)Ziana Zain Berturban La Pulak
Fri Mar 26, 2010 12:33 pm by ____am____

» Nabil Masih Tahu Batas-Batas Agama
Fri Mar 26, 2010 10:46 am by ____am____

» Ku ingin kembali
Thu Mar 25, 2010 3:27 pm by ____am____

» Why malay people afraid to speak in english??
Thu Mar 25, 2010 3:24 pm by ____am____

» nak wat gath x???
Thu Mar 25, 2010 3:29 am by ____am____

» Sah Benjy, Anak Azean Irdawaty Terlibat Sindiket Edar Dadah
Tue Mar 23, 2010 9:42 am by yanie.

Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Forumer Kedah:1 on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Kedah 1 Chatters Forumer Komuniti! on your social bookmarking website
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
 Gallery
Top posters
_____.Rexo._____ (612)
 
____am____ (562)
 
___ari3l___ (222)
 
yanie. (188)
 
lola87 (115)
 
__mimi__ucu__ (85)
 
fyda (68)
 
mister-kerang (58)
 
miss-lady (58)
 
miss erien a.k.a bunga (50)
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Partner Kami

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 14 on Fri Jan 01, 2010 12:13 am
Statistics
We have 139 registered users
The newest registered user is ninie032003

Our users have posted a total of 2369 messages in 976 subjects
Facebook
Fan Club Kedah 1

Fan Club Kedah 1


Share | 
 

 Semurni Cinta Aina [Chapter 3]

Go down 
AuthorMessage
lola87
Member
Member
avatar

Posts : 115
__Points__ : 6839
Join date : 03/01/2010
Age : 31
Location : Serdang,Selangor

PostSubject: Semurni Cinta Aina [Chapter 3]   Sat Jan 16, 2010 3:21 pm

"What??? Engkau dah kahwin? Biar betul ko ni Kai?" Haikal menjauhkan gagang telefon dari telinganya. Mak aiii! Kuat benar mamat sekor ni menjerit. "Minah malang mana yang jadi isteri ko tu?" Terdengar kekekkan ketawa di hujung talian.

"Mangkuk! Amboi sedapnya mulut ko cakap kat aku ye?" Ketawa Zamri masih bersisa. Angin tak ada, ribut pun tidak, alih-alih dah kahwin! Sabar jelah dengan budak Haikal ni. Penuh dengan kejutan.

"Aku bukannya apa Zam, tak sampai hati tengok ibu aku. Dia yang beria-ria. Kesian pulak aku tengok"

"Ye ke tu? Ke ko tu yang dah gian nak kahwin. Diam-diam je ko ni ye!" Lahabau betul budak ni! Tak habis-habis lagi nak mengenakan aku. "Oit! Aku serius ni. Esok aku balik KL. Tapi aku ada hal sikit nak minta tolong ko ni!"

"Minta tolong apa? Jadi pengapit ko ke? Tapi ko dah selamat dah, malam pertama pun dah lepas kan? Hehehe…..Nak minta tolong apa lagi?" Ceh! Memang nak kena betul budak Zamri ni! Nasib baik dalam telefon kalau tak dah arwah aku kerjakan.

"Hal ni cuma engkau sorang je yang tahu. Aku nak kau rahsiakan dari semua orang. Kalau aku dengar rahsia ni bocor, aku memang tak cari orang lain lagi dah!" Ketawa Zamri tiba-tiba mati. "Ngapa ko ni Kai? Benda baik nak berahsia buat apa?"

"Ah! Kau tak akan faham punya. Alah! Buat je lah apa yang aku suruh. Lagi satu, aku ada bagi kunci rumah pada Samad. Aku rasa mesti dia bawa balik member-member dia lepak kat rumah aku. Kau tolong aku halau budak-budak tu. Kunci tu kau simpan. Nanti aku cari kau!" Amboi! Mengarah bukan main lagi. Zamri mendengus perlahan. Apa nak buat, ikut jelah. Dia boss aku. Kang kena potong gaji pulak!

**************

"Cepat sangat dah nak balik KL. Tinggallah sehari dua lagi" Hajah Endon mula sebak. Air jernih mula bertakung di kelopak matanya. Haikal tersenyum. Ibu dan air mata memang tak dapat dipisahkan ."Dah lama Kai cuti ibu. Lagi pun mesti kerja Kai kat office tu dah berlambak-lambak." Tangan ibunya dicium lembut.

"Jaga Aina baik-baik Kai. Dia tak biasa hidup di bandar besar macam KL tu.. Amanah Allah ni, jagalah dengan elok. Lagi satu, jangan lupa sembahyang." Haikal sekadar mengganggukkan kepalanya.

"Abang dan Aina datang dari dunia yang berbeza. Kita berdua perlukan masa antara satu sama lain. Abang harap Aina faham dan jangan salah sangka, abang tak bermaksud menghina Aina. Apa pun yang berlaku, Aina tetap isteri abang yang sah!" Teringat kembali kata-katanya sewaktu malam pertama bersama Aina.

Rasa bersalah tetap timbul di hatinya tetapi entahlah. Perasaannya bercampur baur. Dia masih lagi teringat ketika Aina bersalam dan mencium tangannya sewaktu majlis membatalkan air sembahyang tempoh hari. Sejuk! Lembut! Tatkala tangan kudung milik Aina bersentuhan dengan tangannya. Dia terkedu! Tangan kanan Aina hanya sampai ke siku. Bukan dia tidak biasa melihat orang cacat sebelum ini tetapi, memiliki seorang isteri yang cacat adalah suatu perkara yang berbeza. Dan aku, lelaki gagah di mata wanita, akhirnya tersungkur di kaki gadis bertangan kudung?

**************

"Apa ni Zam? Kan aku dah suruh kau halau budak-budak ni dari rumah aku? Kenapa dia orang masih ada kat sini?" Suara Haikal separuh berbisik. Dia merenung motor dan kereta yang berselerak di laman rumah teres dua tingkat miliknya. Mesti tengah syok tengok film blue lah tu!

"Aku dah call Samad semalam. Manalah aku tahu dia orang masih stay kat sini!" Haikal mula menggaru-garu kepalanya. Dia menjeling sekilas pada Aina yang masih di dalam kereta. Mati aku kalau mat-mat motor tu nampak. Apa aku nak jawab kalau budak-budak tu tanya?

"Kau tunggu sini kejap. Tolong aku tengok-tengokkan Aina!" Ujar Haikal sebelum melangkah masuk. Peh! Busuknya! Haikal menutup hidungnya. Bau asap rokok dan minuman keras bercampur-campur. Habislah kalau Aina nampak semua ni. Pastu, lagi satu bala pulak kalau dia pergi cerita dengan ibu. Sah! Ibu akan di serang sakit jantung!

"Oii! Oii! Blah! Blah cepat! Dah berapa lama korang berkubang kat rumah aku ni?" Haikal menjerit kuat. "Ala rileks lah Kai. Macam tak biasa pulak! Selalu engkau tak kisah pun!" Samad yang sudah lalok dengan minuman keras bersuara malas.

"Alah! Blah je lah! Banyak pulak songeh kau! Aku penat ni! Nak rileks sorang-sorang. Cepatlah!" Dia menepuk tubuh Samad beberapa kali. "Oit! Nanti jap! Ni hah! Cd blue ni kau ambik sekali." Beberapa keping cd di campak ke arah Samad. "Eh? Ni kau punyalah Kai! Aku tak bawa cd pun datang sini!"

"Alah! Ambil jelah. Aku sedekah kat kau. Nanti kalau nak tengok, tak payah susah-susah datang rumah aku lagi. Ni hah! Satu lagi! Tin-tin minuman ni kau bawa balik sekali. Ingat rumah aku ni tong sampah ke?" Samad terdiam. Apahal pulak mamat ni? Selalu dia tak kisah pun!

Aina berkerut-kerut memandang ramai lelaki yang keluar dari rumah Haikal. Sesetengah yang melintasi di hadapannya, mengenyitkan mata. Samad yang masih terhoyong-hayang mendapatkan motor Harley Davidson nya. "Oooooooo… Patutlah suruh kita orang balik cepat-cepat! Ada awek cun rupanya!" Ujar Samad tatkala pandangannya jatuh kepada Aina. "Eh? Sejak bila kau ada awek alim macam ni? Kau share dengan Zam ke?"

Sebuah hentakkan singgah di rusuk kiri Samad. Berkerut-kerut wajahnya menahan sakit. "Adoi! Apa ni Kai? Aku tersalah cakap ke?"

"Diamlah kau! Ini orang gaji aku lah! Lain kali jangan bawa member kau tu kat sini lagi. Dah blah cepat! Kang dapat lagi penumbuk aku pulak?" Zamri yang berada di sisinya terdiam. Orang gaji? Dia menoleh memandang Aina di tempat duduk belakang kereta. Tapi Gadis itu sudah menundukkan wajahnya.

"Aku pun nak blah ni Kai. Budak-budak tu pun dah blah! Malam esok ada race. Kalau kau free,datanglah!" Bahu Haikal ditepuknya beberapa kali. "Thanks Zam! Esok? Tengoklah! Aku tak janji!"

Zamri tersenyum. "Kenapa cakap orang gaji?" Dia berbisik ke telinga Haikal. "Tu je jawapan yang ada dalam kepala hotak aku masa tu! Aku tak ada pilihan!"

"Ada! Kau tu je yang tak nak!" Zamri bersuara sambil tersengeh. Dia mengangkat tangan sebelum memecut laju motornya. Haikal terdiam.

"Jomlah masuk Aina. Beg-beg tu biar kat dalam kereta dulu. Kejap lagi abang angkat" Dia membuka pintu kereta untuk Aina.

"Aina!" Langkah Aina terhenti. "Aina marah ke abang cakap kat budak-budak tu yang Aina ni orang gaji abang?" Wajah bujur sirih itu di renung tanpa berkelip.

"Tok Ayah cakap, syurga seorang isteri terletak di atas redha seorang suami. Jika itu adalah redha abang buat Aina, Aina terima dengan hati yang ikhlas" Haikal terkedu! Terpana dengan bait-bait indah bicara dari bibir Aina. Mohon ampun ibu! Haikal terpaksa!
Back to top Go down
http://florallan87.blogspot.com
 
Semurni Cinta Aina [Chapter 3]
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Kedah 1 Chatters Forumer Komuniti! :: General Category :: Cerita/Carpen-
Jump to: