Kedah 1 Chatters Forumer Komuniti!
Sila Login ! Untuk Melihat Kesemua Isi Kandungan Forum!
Seperti Download, Mp3,Movie! TQ

Register Cuma 1 Minit Dan Anda Enjoy Forever!
Kedah 1 Chatters Forumer Komuniti!

Lebih Skandal Dari Biasa
 
PortalPortal  HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  RegisterRegister  Log in  
Latest topics
» Aksi Permain Bola Yg paling Aku suka ~
Thu Sep 02, 2010 1:45 am by ____am____

» Selamat Berpuasa Semua
Tue Aug 24, 2010 6:08 pm by ____am____

» Sultan Brunei Ceraikan Azrinaz
Thu Jun 17, 2010 5:11 pm by ____am____

» SATRIA CLUB !!
Wed Jun 09, 2010 4:57 am by ___ari3l___

» Crazy asian rider wow people on the street
Fri Mar 26, 2010 2:18 pm by ____am____

» Gambar Baikk..Punya
Fri Mar 26, 2010 2:16 pm by ____am____

» (GAMBAR)Ziana Zain Berturban La Pulak
Fri Mar 26, 2010 12:33 pm by ____am____

» Nabil Masih Tahu Batas-Batas Agama
Fri Mar 26, 2010 10:46 am by ____am____

» Ku ingin kembali
Thu Mar 25, 2010 3:27 pm by ____am____

» Why malay people afraid to speak in english??
Thu Mar 25, 2010 3:24 pm by ____am____

» nak wat gath x???
Thu Mar 25, 2010 3:29 am by ____am____

» Sah Benjy, Anak Azean Irdawaty Terlibat Sindiket Edar Dadah
Tue Mar 23, 2010 9:42 am by yanie.

Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Forumer Kedah:1 on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Kedah 1 Chatters Forumer Komuniti! on your social bookmarking website
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
 Gallery
Top posters
_____.Rexo._____ (612)
 
____am____ (562)
 
___ari3l___ (222)
 
yanie. (188)
 
lola87 (115)
 
__mimi__ucu__ (85)
 
fyda (68)
 
mister-kerang (58)
 
miss-lady (58)
 
miss erien a.k.a bunga (50)
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Partner Kami

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 14 on Fri Jan 01, 2010 12:13 am
Statistics
We have 139 registered users
The newest registered user is ninie032003

Our users have posted a total of 2369 messages in 976 subjects
Facebook
Fan Club Kedah 1

Fan Club Kedah 1


Share | 
 

 Semurni Cinta Aina [Chapter 1]

Go down 
AuthorMessage
lola87
Member
Member
avatar

Posts : 115
__Points__ : 6609
Join date : 03/01/2010
Age : 31
Location : Serdang,Selangor

PostSubject: Semurni Cinta Aina [Chapter 1]   Sat Jan 16, 2010 3:19 pm

“Apa ni ibu? Macam budak-budak pulak main tarik-tarik” Wajah Haikal mula berkerut. Dah besar-besar macam ni tak kan nak main tarik tali pulak kot? “Tu! Tu! Cuba tengok kat sana tu!” Haikal menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal. Tengok apa?

“Tak ada apa-apa pun kat sana? Ibu mimpi ek?” Ketawanya mula meledak. Hajah Endon mula menarik muka masam. Orang cakap betul-betul dia main-main pulak! “Ok! Ok! Sorry ye! Ok, Kai dah nampak! Budak perempuan tu ke?” Tubuh gempal ibunya dipeluk erat. “Haah! Itulah budaknya yang ibu selalu sebut-sebut tu?”

“Aina Nabila ke?” Hajah Endon mengangguk laju. “Budak yang tangan kudung tu?” Sebuah cubitan singgah di peha Haikal. Berkerut keningnya menahan rasa perit. “Tak baik Kai cakap macam tu. Dia cucu Tok Ayah yang dok ajar mengaji tu. Budak tu pun pandai mengaji. Suara dia sedap sungguh!” Huh! Ibu kalau bab memuji memang terlebih-lebih!

“Macam mana? Setuju tak?” Setuju? Betul ke aku nak kahwin ni? Dah biasa selama 35 tahun ni hidup membujang. Lebih senang! Nak kawan dengan siapa pun tiada siapa yang melarang. Balik lewat malam pun tak siapa yang kisah. Bukan ke best hidup macam tu?

“Ibu tak kisah ke menantu ibu tu cacat?”

“Kenapa nak kisah? Dia pun orang jugak. Cuma tangan kanan dia je yang kudung. Yang lain-lain sempurna sifatnya. Lemah lembut pulak. Bukan senang nak cari gadis pingitan macam Aina tu.” Haikal terdiam. Ibu memanglah tak kisah, tapi … aku kisah!

“Kamu ni Kai, ibu tengok macam tak setuju je? Kalau tak setuju cakap betul-betul. Ibu bukannya memaksa. Ke…. Kai dah ada calon?” Calon? Adoi! Ibu ni! Kawan perempuan memang ramai tapi calon belum ada. Kenapalah ibu susah hati sangat kalau aku tak kahwin ? Lainlah kalau aku ni perempuan!

“Kalau dah kahwin nanti, nak ke dia ikut Kai ke KL? Dia dah biasa dengan kampung. Lagi pun mesti Tok Ayah tak bagi dia keluar dari kampung ni!” Punggungnya dilabuhka di atas kerusi rotan buatan tangan. “Mana kamu tahu Tok Ayah tu tak bagi? Belum apa-apa lagi, dah ke situ fikirnya!” Hajah Endon mendengus geram. Ada-ada je alasannya!

“Macam mana? Nak ke tak nak? Kalau setuju, sebelum kamu balik KL nanti kita terus langsungkan kenduri kahwin!” Haikal ternganga.

”Hah! Merisik tidak, bertunang pun idak, terus kahwin. Mengapa express sangat ibu?” Hai! Siapa yang terdesak sangat nak kahwin ni? Aku ke ibu?

Hajah Endon tergelak. “Merisik dengan bertunang tu adat je. Yang penting nikah tu! Ibu bukannya apa, kalau tunggu Kai balik KL nanti nak bagi jawapan, alamatnya sampai ibu mati pun belum tentu Kai setuju”

“Nantilah Kai fikirkan dulu. Tengok muka pun belum lagi, ibu dah suruh Kai nikah dengan dia. Entah-entah tak ada mata ke, hidung ke? Hah sapa yang kena? Kai jugak yang susah ibu” Dia segera bangun menuruni anak tangga menuju ke dapur. Malas nak melayan ibu pasal bab-bab ni. Kang mahunya dia menerima dalam keterpaksaan !

Haikal membongkokkan kepalanya. Dari celah daun tingkap dia mencuri pandang gadis itu. Aina Nabila yang selalu di sebut-sebut. Lagaknya seperti orang dulu-dulu. Kepalanya di litup dengan kain batik sarung. Baju kurung kedah berbunga biru itu pun sudah agak lusuh warnanya. Terkial-kial dia hendak memotong batang serai. Jika orang lain mengambil masa kurang dari seminit tetapi tidak dia. Daun serai itu di kepit dengan ketiaknya dan tangan kirinya pula bersusah payah memotong lebihan akar serai.

Kesian! Timbul naluri itu di benaknya. Hendak di tolong ke tidak? Dia teragak-agak. “Aina! Biar abang yang buatkan!” Gadis itu nampaknya tersentak. Cepat-cepat dia bangun memberi laluan kepada Haikal.

“Aina nak banyak mana?” Soal Haikal sambil menjeling sekilas wajah yang berselindung itu. 4 batang! Hanya ditunjuk dengan isyarat jarinya. Ah! Sudah! Bisu pulak ke budak ni?

Haikal mengesat peluh yang mengalir di dahinya. Panas terik matahari begitu membahang. “Nah! 4 batang serai kan? Aina nak masak apa?” Dia menyoal lagi. Sengaja ingin mendengar suaranya. Hampa! Aina Nabila sekadar memberi tunduk hormat kepadanya sebelum berlalu pergi. Wajahnya pun tidak sempat untuk dipandang.

Kata ibu suaranya merdu, jadi mesti dia tidak bisu, tapi……… kenapa senyap? Mana suaranya? Aku nak dengar! Merdu sangat ke sampai teguran aku pun tidak bersahut.
Back to top Go down
http://florallan87.blogspot.com
____am____
|_Founder_|
|_Founder_|
avatar

Posts : 562
__Points__ : 7841
Join date : 13/12/2009
Age : 31
Location : Pulau Pinang AND Alor Star

PostSubject: Re: Semurni Cinta Aina [Chapter 1]   Mon Jan 18, 2010 2:07 am

alor..best nya..jiwang

Kedah:1 Forumer! Enjoy!
Hargai Post Member-Member Anda Disini! SILA BACA!
 


IF YOU LIKE MY POST PLEASE PRESS +

"Tilkal janatullati urits tumu ha bima kuntum ta'malun"


Itulah syurga yang diwariskan kepadamu kerana amal perbuatanmu
Back to top Go down
http://www.kedah.co.cc
 
Semurni Cinta Aina [Chapter 1]
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Kedah 1 Chatters Forumer Komuniti! :: General Category :: Cerita/Carpen-
Jump to: